Warning: Missing argument 1 for listV(), called in /home/melodiadiety/ftp/obk.melodiadiety.pl/pages/pN2/_.php on line 14 and defined in /home/melodiadiety/ftp/obk.melodiadiety.pl/libs/function.php on line 251

Warning: Missing argument 2 for listV(), called in /home/melodiadiety/ftp/obk.melodiadiety.pl/pages/pN2/_.php on line 14 and defined in /home/melodiadiety/ftp/obk.melodiadiety.pl/libs/function.php on line 251
 Odchudzanie bez kitów | Odchudzanie | Zdrowe odżywianie | NADWAGA PO CZTERDZIESTCE - jak sobie z nią radzić?
Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

Nie wyświetlaj więcej tego komunikatu
Odchudzanie bez kitów Facebook   Odchudzanie bez kitów Youtube   Odchudzanie bez kitów RSS   Instagram   zaloguj się   /   zarejestruj się   /   kanały RSS


Logowanie

zamknij X
Nazwa użytkownika:
Hasło:

Nie masz jeszcze konta?

Zarejestruj się bezpłatnie w serwisie.


Dlaczego warto się zarejestrować?

Po założeniu konta można:


  dodawać przepisy

  prowadzić pamiętnk odchudzania

  komentować artykuły

  korzystać z serwisu bez ograniczeń



Rejestracja

zamknij X
Płeć: Kobieta   Mężczyzna
Data urodzenia:    
Masa ciała:
Wzrost:
Nazwa użytkownika:  *
Hasło:  *
Powtórz hasło:  *
E-mail:  *

Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść regulaminu serwisu
oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez
Olimp Laboratories Sp. z o.o. Nagawczyna 109c 39-200 Dębica,
jako administratora danych osobowych, w celu realizacji usług dostępnych
w serwisie. *

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Olimp Laboratories Sp. z o.o. w celach marketingowych, w tym na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysyłanej przez Olimp Laboratories Sp. z o.o. w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów biznesowych, a także na przekazywanie danych osobowych innym podmiotom. *

* pola wymagane



Odchudzanie Zdrowe odżywianie


NADWAGA PO CZTERDZIESTCE - jak sobie z nią radzić?

NADWAGA PO CZTERDZIESTCE - jak sobie z nią radzić?

W 2008 roku w Wielkiej Brytanii zlecono przygotowanie raportu mającego prognozować wzrost występowania otyłości w okresie do 2050 roku. Uzyskano niepokojące wyniki. Przewiduje się, że do 2050 roku 60% wszystkich mężczyzn, 50% kobiet i 25% dzieci poniżej 16 roku życia będą stanowić osoby otyłe.

Otyłość w tej chwili jest problemem na skalę światową i jest traktowana, jako dziedzina specjalistyczna. Wielu wykwalifikowanych dietetyków rozwija swoje umiejętności w zakresie rozmów motywacyjnych, doradztwa i terapii kognitywno – behawioralnej, żeby móc jeszcze lepiej pomagać pacjentom w utracie wagi. W aptekach dostępnych jest wiele środków farmakologicznych, służących, jako leczenie wspomagające.

NADWAGA = OTYŁOŚĆ?

Otyłość jest stanem, gdy określona osoba przybiera na wadze do tego stopnia, że stanowi to zagrożenie dla jej zdrowia. Określa się ją na podstawie Body Mass, Index, który stanowi miernik zawartości tłuszczu w organizmie wyliczony na podstawie wzrostu i wagi. Wszystkie kalkulatory możecie Państwo znaleźć na stronie: obk.melodiadiety.pl

 

KLASYFIKACJA INDEKSÓW MASY CIAŁA I RYZYKA DODATKOWYCH CHORÓB

 

KLASYFIKACJA

 

BMI (kg/m2)

RYZYKO DODATKOWYCH CHORÓB

Niedowaga

< 18,5
Niskie (zwiększone ryzyko innych problemów klinicznych)

Waga prawidłowa

18,5 – 24,9
Przeciętne

Nadwaga

25,0 – 29,9
Zwiększone

Otyłość kl. I

30,0 – 34,9
Umiarkowane

Otyłość kl. II

35,0 – 39,9
Znaczne

 Otyłość kl. III

 >40,0
Chorobliwa otyłość


BMI jest powszechnie używany do oceny zagrożeń zdrowotnych związanych z otyłością, ale badania sugerują, że innymi ważnym wskaźnikiem jest stosunek obwodu talii do obwodu bioder.

 

OBWODY TALII JAKO PROGNOSTYK ZAGROŻEŃ ZDROWOTNYCH

 

OBWÓD TALII

 

MĘŻCZYŹNI

KOBIETY

Zwiększone ryzyko

> 93 cm
> 79 cm

Znacznie zwiększone ryzyko

> 101 cm
> 87 cm

STOSUNEK OBWODU TALII DO BIODER

 
 

Zwiększone ryzyko

> 0,99
> 0,86

Wiele osób tłumaczy się, że ich otyłość wynika ze skłonności genetycznej. Owszem niektórzy są bardziej narażeni na otyłość od innych osób, jednakże podstawową przyczyną otyłości wciąż pozostaje spożywanie nadmiernej ilości energii. Największą uwagę zwraca się tutaj na zmiany nawyków żywieniowych i zmniejszenie aktywności fizycznej. U wielu osób duże znaczenie mają czynniki psychologiczne takie jak: lęk, depresja i sytuacje stresowe w pracy.

Każdy z Nas powinien zdawać sobie sprawę z konsekwencji zdrowotnych, które powoduje otyłość. Utrata wagi rzędu 10% może przynieść znaczące korzyści zdrowotne u osób otyłych np.: spadek ciśnienia krwi, poprawa lipidogramu i poziomów cukru we krwi.

Otyłość osób starszych

Proces starzenia się pociąga za sobą ubytek beztłuszczowej masy mięśniowej, co bardzo często maskowane jest poprzez nadmierną ilość tkanki tłuszczowej. Połączenie obniżenia masy mięśniowej wraz z otyłością może skutkować większą podatnością na urazy i unieruchomieniem.

 


Płeć a odchudzanie?

Duże znaczenie w osiągnięciu zadowalających efektów w odchudzaniu ma płeć. Niestety (dla kobiet) otyli mężczyźni tracą szybciej na wadze od kobiet. Jest to związane z wyższą masą wyjściową i większą ilością tkanki mięśniowej, która jest tkanką bardzo aktywną.

Odpowiedni plan redukcji masy ciała zawsze powinien uwzględniać włączenie do diety produktów bogatych w błonnik pokarmowy, które zapewniają uczucie sytości. Pamiętajmy, że większość restrykcyjnych diet nie ma sensu, ponieważ bardzo trudno jest ich przestrzegać w dłuższym okresie czasu. Organizm posiada mechanizmy zmuszające człowieka do poszukiwania pożywienia w sytuacji, którą postrzega, jako okres głodzenia. Powinniśmy wszyscy zrozumieć, że posiłki powinny być tak zaplanowane, by nie czuć uczucia sytości i niedostatku.

Krótkotrwałe diety mogą być stosowane tylko w przypadku zagrożenia życia. Zalecana jest długotrwała zmiana nawyków żywieniowych.

Szybki spadek masy ciała związany jest zazwyczaj z utratą wody i tkanki mięśniowej, co jest niebezpieczne zwłaszcza dla kobiet, które mają mniejszą zawartość tkanki mięśniowej. Celem odchudzania powinna być utrata tkanki tłuszczowej i utrzymanie tkanki mięśniowej.

Pamiętajmy, że w zaleceniach dla całej populacji zachęca się do wykonywania przez minimum 30 minut zwiększonej aktywności fizycznej w większość dni tygodnia. Poniżej przedstawiamy Państwu 10 zaleceń wspomagającym redukcje masy ciała.
  1. Nie omijaj posiłków i jedz regularnie. Nie dopuszczaj do sytuacji pojawienia się głodu i uczucia sytości.
  2. Zmniejszaj porcję jedzenia, które dotychczas zjadałeś/łaś i przeżuwaj je wolno i dokładnie.
  3. Stawiaj na produkty bogate w błonnik, zwiększają, bowiem poczucie sytości.
  4. Jeśli nachodzi Cię ochota na zjedzenie czegoś, zadaj sobie pytanie „czy to na pewno moja pora?”
  5. Jeśli nie jesteś do końca pewien odczekaj 15 min.
  6. W celu ugaszenia pragnienia pij wodę, bez dodatków smakowych.
  7. Nakładaj mniejsze porcję na talerz to pozwoli zapobiec przejedzeniu się.
  8. Włącz w swój codzienny plan dnia aktywność fizyczną, która przynosi mnóstwo korzyści zdrowotnych.
  9. Jeśli bardzo chce Ci się zgrzeszyć zrób to dopiero wtedy, gdy potrzeba ta bardzo narasta.
  10. Pamiętaj, że mimo małych niepowodzeń powinnaś ciągle próbować, aż osiągniesz sukces!
Tak jak wspomnieliśmy, czym starsi jesteśmy tym wolniejszy jest Nasz metabolizm, dlatego często problem nadwagi i otyłości dotyczy osób po 40 roku życia, których aktywność fizyczna drastycznie się zmniejszyła. Osoby te oczekują szybkich efektów redukcji masy ciała i często sięgają po mocne środki odchudzające, które nie wnoszą nic dobrego do ich zdrowia. W naszych aptekach pojawia się coraz więcej środków bezpiecznych, które wraz dietą i aktywnością fizyczną przyczyniają się do szybszej utraty tkanki tłuszczowej, a jednocześnie poprzez dostarczanie aktywnych składników poprawy zdrowia. Poniżej przedstawiamy jedne ze skuteczniejszych składników suplementów diety przyczyniających się do odchudzania.

ZIELONA HERBATA

Już od dawna uważa się, że picie zielonej herbaty sprzyja utrzymaniu prawidłowej masy ciała i zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Zielona herbata zawiera związki polifenolowe, które stanowią około 30% masy liści i znane są, jako katechiny. W największej ilości w zielonej herbacie możemy znaleźć galusan epigallokatechiny (EGCG).

Dwunastotygodniowe badania na ochotnikach, którzy konsumowali bogaty w katechiny ekstrakt z zielonej herbaty wykazały u nich po tym okresie, w stosunku do grupy kontrolnej istotnie niższa masę ciała i ilość tkanki tłuszczowej. Inne z badań przeprowadzone tym razem na szczurach i myszach, spożywających dietę wysokotłuszczową również potwierdziło, że u zwierząt przyjmujących katechiny zauważono mniejsze odkładanie się tkanki tłuszczowej w wątrobie i trzewiach. W innych badaniach podanie szczurom EGCG powodowało redukcję tkanki tłuszczowej podskórnej od 40-70%. Powyższe przypadki jednoznacznie wskazują, że EGCG może redukować tkankę tłuszczową i zapobiegać tworzeniu się nowej tkanki tłuszczowej.

Podawanie katechin zielonej herbaty i EGCG powoduje również wzrost zawartości tłuszczów kałowych. Dzieję się tak najprawdopodobniej, dlatego, że hamują one jelitowe wchłanianie tłuszczów. W rezultacie EGCG zmniejsza rozpuszczalność cholesterolu w kwasach żółciowych i pogarsza jego wchłanianie, co może prowadzić do spadku trójglicerydów i cholesterolu we krwi.

Działanie ekstraktów z zielonej herbaty tak naprawę jest tylko jedną z nielicznych jej właściwości prozdrowotnych. Szereg badań dowodzi jej zdolności antyrakowych, przeciwmiażdżycowych czy antyneurodegradacyjnych.

IMBIR

W Polsce imbir kojarzony jest głównie z rośliną, która pomaga w problemach układu pokarmowego, a także z lekiem o działaniu przeciwwymiotnym i przeciwreumatycznym. W kulturze arabskiej natomiast spełnia funkcję afrodyzjaka.

Mało, kto jednak kojarzy imbir z odchudzaniem, a jak się okazuje w medycynie Wschodu jest on stosowany, jako środek rozgrzewający i napotny. Kilkakrotnie w badaniach potwierdzono wpływ podawania wyciągu z imbiru na metabolizm lipidów w organizmie. Składniki imbiru hamowały wzrost osoczowego i wątrobowego stężenia cholesterolu poprzez zaburzenie jego wchłaniania.

KAPSAICYNA

Innym związkiem mającym szerokie zastosowanie medycynie i przemyśle spożywczym jest kapsaicyna, która podawana powoduje wzrost temperatury ciała związany z uwolnieniem się katecholamin, czyli adrenaliny i noradrenaliny z rdzenia nadnerczy, co powoduje wzrost tempa metabolizmu.

SINTEROL

Do ideału brakuje jeszcze Sinterolu®, którego działanie opisywaliśmy już w niejednym artykule. Przypomnijmy tylko, że jest on opatentowaną formułą, na którą składa się kompleks ekstraktów roślinnych – pomarańczy, grejpfruta i guarany. Taka kombinacja ekstraktów ma pomóc w nasileniu tempa przemian metabolicznych i zintensyfikowaniu procesu lipolizy. Ważne jest, że ta opatentowana formuła charakteryzuje się niską zawartością kofeiny, która nie jest tolerowana przez wszystkie osoby. Ponad to, Sinterol® stanowi uzupełnienie diety w przeciwutleniacze.

PODSUMOWANIE

Występowanie otyłości na Świecie rośnie i wymaga znacznych inwestycji oraz koncentracji na zmianę obecnych tendencji. Pamiętajmy, że najskuteczniejsze interwencje to takie w ramach, których leczona osoba może uzyskać i utrzymać niedobór energii. Do każdej z osób należy podchodzić indywidualnie. W trakcie zmiany nawyków żywieniowych i włączenia do codziennego planu polecamy wsparcie bezpiecznymi suplementami diety takimi jak Therm Line® 40+, który w swoim składzie posiada kilka przeciwutleniaczy pomocnych nie tylko w procesie redukcji tkanki tłuszczowej, ale również mających wiele właściwości prozdrowotnych.

BIBLIOGRAFIA:
1. Payne A., Barker H., Dietetyka i żywienie kliniczne, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2013, str. 229 – 241
2. Peckenpaugh N. J., Podstawy żywienia i dietoterapia, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2011, str. 211 – 234
3. Agnieszka Piechal, Ewa Widy-Tyszkiewicz, Kamilla Blecharz-Klin, Imbir (Zingiber officinale) we współczesnej terapii, Przew Lek 2004; 5: 34-43
4. Całka J.,  Zasadowski A., Juranek J., Niektóre aspekty leczniczego działania zielonej herbaty, BROMAT. CHEM. TOKSYKOL. – XLI, 2008, 1, str. 5 – 14
5. Olszewska J, Kapsaicyna – lek czy trucizna?, Kosmos 01/2010; 59:133-139.



Podziel się:  Odchudzanie bez kitów Facebook  

Komentarze:



Klaudia
Najlepsze według mnie tabletki wspomagające odchudzanie to kapsułki Allevo Weight lost. Tabletki, które jako głowny składnik mają błonnik, bardzo powiększają swoją objętość w żołądku, powodując uczucie sytości na długo i brak podjadania. Tabletki są całkowicie naturalne, nie szkodliwe nawet dla wrażliwych żołądków (jak mój) nie uzależniają i organizm nie przyzwyczaja się do nich po kilku dniach jak do innych tego typu suplementów. Stosowałam te tabletki wspomagająco odchudzanie i wracam do nich wtedy, kiedy wiem, że mogą być pomocne.
16-03-2014 (08:38:29)

Artykuły
Odżywianie

Czy wiesz, że łosoś...
Odżywianie

Co kryje się w płatkach owsianych? Cała prawda o owsiance! Czy wiesz, że...
Odżywianie

CZY FRUKTOZA NAPRAWDĘ JEST AŻ TAKA ZŁA?
Odżywianie

Małe śniadanie jest związane z występowaniem zespołu metabolicznego
Odchudzanie

NADWAGA PO CZTERDZIESTCE - jak sobie z nią radzić?
Zdrowie

ELIKSIR MŁODOŚCI
Odżywianie

Gotowanie na parze dla początkujących
Odżywianie

Kubek gorącego kakao?
Odżywianie

DIETA ŚRÓDZIEMNOMORSKA = poprawa sprawności umysłowej?
Odżywianie

Czy dieta wysokobiałkowa podczas odchudzania to dobre wyjście?


konkurs podstrony Dodaj przepis Jadłospis Ilość energii na posiłek

Najnowsze video